tiistai 14. tammikuuta 2014

Opel Corsa kannentiivisteen vaihto

Aloitin irroittamalla kaikki letkut, johdot yms jotka tulevat koneelle jonka jälkeen rupesin irroittamaan imusarjan pultteja joka tulee kiinni kanteen. Kun olin saanut pultit irti irroitin jakopäänhihnan ja löysäsin kannen pultit. Kun pultit oli irroitettu irroitin nokka-akselin ja kannen kokonaisena pakettina. Vaihdoin vanhan (palaneen) tiivisteen uuteen jonka jälkeen kasasin koneen päin vastaisessa järjestyksessä uusimalla myös imu ja pako-sarjan tiivisteen. Kun olin kasannut kaikki paikalleen kiristin kannen valmistajan määräämiin kiristys momentteihin. Kun kansi oli paikoillaan rupesin vaihtamaan jakopään hihnaa, laitoin uuden hihnan kiristimen ja hihnan paikalleen jonka jälkeen katsoin ajoitus merkit kohdalleen (Kampi akselin päässä alapuolella lohkoa klo:06 ja nokan päässä klo: 12 merkinnät) kun olin saanut ajoitus merkinnät kohdalleen laitoin tarvittavat letkut takaisin kiinni, lisäsin nesteet ja laitoin auton käyntiin. Kun auto oli käynyt lämpimäksi tein kannelle vielä jälkiristyksen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti