torstai 20. helmikuuta 2014

Mersun jarrujen ilmaus

takajarruista oli käytetty jarruletkut irti joten takajarrut täytyi ilmata. Ensimmäisenä kuitenkin tuli ongelmia kun jarru ei pyörinyt ollenkaan tai jos pyöri niin kuului paha hankaava ääni. Aloitin purkamalla jarrulevyn irti ja löyswäsin käsijarru kenkiä, hiekkapaperilla puhdistin jarrukilpeä koska se oli ruosteessa ja saattoi hangata jarrulevyyn. Laitoin jarrulevyn takaisin ja ääni ei hävinnyt sitten ilmeni että jarrupalojen kiinnike levy oli asennettu väärin päin ja se pääsi hankaamaan jarrulevyyn. Irroitin jarrupalojen kiinnitystapit ja laitoin levyn oikein päin paikalleen jonka jälkeen ääni hävisi. Kun jarrut ja jarru satulat olivat muuten kunnossa rupesin ilmaamaan jarruja. Ilmasimme jarrut perinteisellä tavalla eli toinen polki jarrua ja toinen aukoi ilmaus ruuvia, ensin pumpataan painetta jarrujärjestelmään ja kun paine on pumpattu jätetään poljin pohjaan siksi aikaa kunnes toinen aukaisee ilmaus ruuvin ja poljin painuu pohjaan, kun oljin on pohjassa laitetaan ilmausruuvi kiinni ja jatketaan paineen polkemista ja toistetaan toimen piteet. Kun ilmaa ei enää tule järjestelmästä niin ilmaus lopetetaan ja ilmaus on valmis.


1 kommentti:

  1. Meillä on jarrujen kanssa myös ongelmia, kyseessä Honda. Se menee nyt autokorjaamolle piakkoin. Ei ole ollut käytössä nyt niin kauan tietenkään, kun niiden kanssa alkoi tulla ongelmia. Ainakin tuo ilmaus pitää tehdä, mutta veikkaan että jotain osiakin pitää vaihtaa.

    VastaaPoista