torstai 13. helmikuuta 2014

Vw caddy moottorin vaihto

Caddyyn piti vaihtaa kone koska entisen 1.6 D koneen tehot eivät enää miellyttäneet omistajaa.... Joten tilalle ruettiin asentamaan 1.9 turbo diesel konetta, Aloitimme irroittamalla koneelle tulevat sähköjohdot ja kaikki letkut. Kun olimme saaneet kaikki johdot ja letkut irti nostimme autoa ja irroitimme alapuolelta vetoakselit vaihdelaatikosta, vaihdevivuston, pakoputken ja koneen takimmaisen ja etummaisen korvakon. 

Kun työt oli saatu sille mallille että koneelle ei tule enää mitään kiinni ja korvakot on löysätty yms.. rupesimme nostamaan konetta varovasti.

Vetoakselit irti laatikosta 

Kun entinen kone oli irroitettu rupesimme laskemaan uutta konetta paikalleen samalla tarkkaillen ettei koneen tärkeät osat kolhiunnu (öljynsuodatin, imusarja, turbo yms.. ) kun kone oli suunnilleen paikallaan laitoimme sivukorvakoitten pultit paikalleen ja korvakothan löytyy jakopään luonta ja vaihdelaatikon päästä. 

Kun kone oli yläpuolelta kiinnitetty nostimme autoa ja kiinnittimme etummaisen ja takimmaisen korvakon ettei kone pääse putoamaan. Sen jälkeen laitoimme vaihdevivuston ja vetoakselit paikalleen ja kaikki muut johdot ja letkut mitä irroitimme. Kone rupesi olemaan pikku hiljalleen paikallaan ja valmiina koe käyttöä varten mutta sittenpä päättyikin päivä ja seuraavana päivänä jatkuu.... Kun tulimme takaisin innokas auton omistaja oli asentanut koneeseen kaikki tarvittavat osat paikalleen ja olikin jo koe käyttänyt autoa...... Auto oli käynyt hyvin ja moitteitta joten rupesimme tekemään pakoputkea valmiiksi käännetyistä putken pätkistä. Kun pakoputki oli valmis käytimme auton koneen lämpimäksi ja katsoimme ettei ole vuoto kohtia ja kaikki toimii normaalisti, samalla säädettiin tyhjäkäyntiä pienemmälle ja laskettiin ahto paineita vähän maltillisemmaksi

1 kommentti: