torstai 13. helmikuuta 2014

Vw Golf III variant, startin vaihto

Startin vaihto rupesi tulemaan ajankohtaiseksi koska startti rupesi lyömään tyhjää eli startin rattaat eivät kytkeytyneet hammaskehälle. Laitoin varmistukseksi tunkin kannattelemaan vaihdelaatikosta ettei moottori pääse liikkumaan koska startin pulttien irroitus vapauttaa etummaisen moottorin korvakon 

Aloitin vaihdon purkamalla johdoille tarkoitetun kotelon startin päältä, kotelo on lukittu muttereilla startin kiinnitys pulttien päähän. Samalla irroitin startille tulevat virta johdot yms..

Kun kotelo oli saatu irti irroitin startin kiinnitys pultin ylä ja alapuolelta, startin yläpuolella on vain yksi kiinnitys pultti mutta startin ala puolella on kaksi pulttia jotka ovat aivan vierekkäin kuten kuvassa näkyy.

Startin kiinnitys yläpuolelta

Kun kaikki pultit oli irroitettu tarvitsi vain vähän vetäistä startista niin se lähti irti ja vanhan irrottua uusi startti paikalleen, kun startti oli paikallaan kiinnitin kaikki päinvastaisessa järjestyksessä takaisin paikalleen. tässä tapauksessa startti otettiin varaosa autosta joten en laittanut kuvia kun uusi startti on paikallaan 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti